luni, 10 mai 2010

eseuri de indragostit

Dupa 2 saptamani in care nu mi-am atins obiectivul (desi am recitit partial Mitul lui Sisif si am continuat in paralel Marele Singuratic), in sfarsit, am carte pentru saptamana trecuta. Eseuri de indragostit, a lui Alain de Botton, romancier, eseist si jurnalist contemporan, despre care citeam vara trecuta in ceva ziar ca se ocupa cu scrisul in aeroport, e o colectie de eseuri, cum spune si titlul, un roman al experientei amoroase, subiectiv, intr-un stil foarte personal si totusi, generalizat si abstractizat, atat cat sa ne regasim cu totii.  E o analiza uneori enervant de atenta si detaliata, alteori placuta sau chiar amuzanta, cu trimiteri spre filosofie si spre literatura, bogata in idei, cuprinzatoare si usor de lecturat, cu elemente de surpriza. O descriere rezumativa e facuta pe coperta a IV-a : " Prologul povestii e in cer, intr-un avion al companiei British Airways. Apoi, ca in orice dragoste, cei doi coboara pe pamant..." Dar interesanta aici nu este doar notarea etapelor, ci mai cu seama analiza lor. 
Spor la citit!!!


Un comentariu:

casu spunea...

detaliile fac intregul:p interesanta faza cu aeroportul;)