vineri, 26 martie 2010

Livada de visini

Saptamana asta, doar o piesa de teatru deocamdata... poate reusesc sa termin inca vreo 2. Va tin la curent.

Livada de visini, ocazie cu care am descoperit ca singura mea problema cu literarura rusa sunt numele-prenumele-supra-numele- etc. kilometrice si mult prea greu de retinut si de urmarit. De remarcat: Ranevskaia Liubov Andreevna, Gaev Leonid Andreevici, Lopahin Ermolai Andreevici, Simionov-Piscik Boris Borisovici, Epihodov Semion Panteleevici. Suna chiar muzical, dar m-au incuracat nitel.
Nu o sa vorbesc de intreaga simbolistica, de Cehov sau de orice altceva, despre care va asteptati (probabil) sa vorbesc. E doar o idee. Tine foarte mult de mine. Pentru ca eu ma atasez de fiecare lucrusor pe care-l primesc, pe care-l creez, care-mi iese in cale. Imi iubec tenisii cumparati acum 4 ani, nu vreau sa-mi arunc o hartiuta pe care a scris Ana ceva in vreo ora, pastrez pietricele din tabara si muguri de brad din Iasi, adun in cutiute totul. Oamenii astia erau si ei foarte atasati de o livada cu visini. Unii plangeau la gandul ca nu va mai fi a lor. Si totusi... mi se pare ca prea s-au resemnat si si-au facut bagajele.

Aaa... inca ceva! Cum sa taie copacii???
E o drama.
 "In mijlocul linistei se aud in departare lovituri de topot, rasunand singuratice si triste [...] Se face liniste si doar in adancul livezii rasuna lovituri de topor."

3 comentarii:

imiplaceploaia spunea...

si biletelul si bonurile si servetelele (chiar folosite) de nu stiu cand si daca ai putea si urmele lasate pe nisip de tenisii/sandalele noastre cand mergeam la magazin si daca ai putea ai lua in spatele "calatorii" pe care ne dadeam in fiecare seara sau chestia aia care te invarte si pe care eu am ametit sau totul, dar nu ai cutii atat de mari si ti-e ciuda:D
>:D< pentru oamenii care iubesc toate lucrurile

Paula spunea...

bonurile le am... pe cele mai importante:D si urmele lasate peste tot: pe nisip, pe pamant, pe iarba, pe frunze cazute, pe pietricele, pe apa si mai ales pe cer le am in suflet... ca de altfel tot ce nu pot aduna in cutii :D

casu spunea...

eu cred ca rusii sunt obsedati de numele lor, de aia le place sa-l scrie tot de fiecare data:p
legat de idee... lucrurile mici aduc fericirea:)