luni, 31 martie 2008

Gauri negre, Spatiu, Timp si Teleportare

Cel mai mare vis al meu dupa "Vreau sa stau pe un nor"? Vreau sa ma teleportez in Tokyo.
Acum cu siguranta v-ati convins (daca mai exista vreun dubiu) fie ca am o imaginatie nemaipomenit de bogata, fie ca doza mea de nebunie e mai mare decat a multora.
Toti cunoastem termenul de teleportare si probabil, majoritatea il asociem cu Star Trek sau cu Dexter Laboratory. Ei bine, va trebui sa ne obisnuim cu el mai mult ca realitate decat ca SF caci, studii si experimente se tot fac si rezultatele sunt de luat in seama (cel mai recent- 4 octombrie 2006, Copenhaga- teleportarea informatiei dintr-o raza laser intr-un nor de atomi aflat la cca jumatate de metru distanta). Cat despre teleportarea umana... s-ar putea sa ne aflam la cativa ani distanta de ea, la fel cum s-ar putea ca anumite legi ale fizicii sa nu permita acest fenomen. Asadar, visul meu nu e complet distrus.
"Si cu statul pe nor cum e? " - m-ati putea intreba. Realizez si eu ca e ... un vis. Dar cine stie? Poate intr-o alta dimensiune... Ma gandesc ca daca voi fi inghitita de o gaura neagra s-ar putea sa intru intr-un Univers care nu are nicio legatura cu legile celui in care vietuiesc in momentul de fata si care imi va permite sa stau linistita pe un nor si sa-mi beau ceaiul, uitandu'ma la cerul care va fi sub mine, un Univers in care spatiul devine timp si , de ce nu? , si viceversa. Si vorbind de timp si spatiu... O calatorie pe axa temporala suna tentant, la fel de tentant ca un salt in hiperspatiu.

Si acum sa revenim cu picioarele pe pamant... E luni, 31 martie 2008, 9:13 PM, moment in care stau pe un scaun, intr-un orasel din Nord-Vestul Romanie si pot calatorii doar cu masina, trenul, autobuzul si in cel mai bun caz cu avionul.

Un comentariu:

Zbor de fluture spunea...

poti calatorii si cu gandul :) si cu el poti ajunge departe :)
mai exista si alte cai de calatorie, dar...acelea nu le putem folosi cu totii...